Σωστή ενημέρωση και αποζημίωση στους συνδρομητές με μεγάλες αποκλίσεις στην ταχύτητα σύνδεσης ορίζει ο νέος κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου 2020 και απευθύνεται σε όλους τους παρόχους υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Στο εξής, οι εν λόγω πάροχοι υποχρεούνται να ενημερώνουν τους συνδρομητές τους για την ελάχιστη, τη μέγιστη και την συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται να παρέχει η σύνδεσή τους. Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι τώρα ανέφεραν μόνο τις ονομαστικές ταχύτητες, οι οποίες σε μεγάλο ποσοστό απείχαν από τις πραγματικές.
Δικαίωμα και Τρόποι Αποζημίωσης
Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕΤΤ, η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης στο Διαδίκτυο αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης, ενώ ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα.
Οι αποζημιώσεις-επανορθώσεις στους λογαριασμούς των συνδρομητών θα γίνονται με την παροχή έκπτωσης στον επόμενο λογαριασμό, με την επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου ή με τη δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα λήψης – αποστολής δεδομένων, πλησιέστερη στην ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί πραγματικά (εφόσον υπάρχει τέτοιο πακέτο), χωρίς να χρειάζεται να καταβληθεί από τον συνδρομητή τέλος για την πρόωρη διακοπή-καταγγελία μιας σύμβασης ορισμένου χρόνου. Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται ακόμα και μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών σύνδεσης (όπως από VDSL σε ADSL).
Σε περίπτωση αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για τα ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home-FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας, ο συνδρομητής αποκτά το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του συνδρομητή για καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού ή κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο).
Έλεγχος Παραπόνου Συνδρομητή
Η υποβολή παραπόνων από τους συνδρομητές για αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα, θα γίνεται μέσω της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών της κάθε εταιρείας και θα εκκινεί διαδικασία ελέγχου του παραπόνου, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και διενέργεια μετρήσεων από την πλευρά των συνδρομητών, με βάση τα μετρητικά εργαλεία που παρέχει η κάθε εταιρεία-πάροχος. Επίσης, οι πάροχοι θα επικαιροποιούν τις τιμές των ταχυτήτων σύνδεσης στο Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο και οι συνδρομητές θα έχουν δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον υποβαθμίζονται οι ήδη παρεχόμενες ταχύτητες.
Ο έλεγχος μιας καταγγελίας ορίζεται ότι πρέπει να γίνεται σε ώρες αιχμής είτε στη ροή καθόδου ή στη ροή ανόδου ή και στις δύο ροές, ανάλογα με το παράπονο/καταγγελία του συνδρομητή. Γενικότερα, η εξέταση του παραπόνου ή της καταγγελίας από τον πάροχο πρέπει να είναι συναφής με τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από το συνδρομητή (όπως χρόνος όπου αναφέρθηκε το παράπονο/καταγγελία, ή απόσταση από σταθμό βάσης).
Πηγή: in.gr