Η επαγγελματική ιστοσελίδα ως μέσο προβολής στο διαδίκτυο είναι πλέον γεγονός για κάθε επιχείρηση. Πολύ συχνά, ωστόσο, συναντάμε σελίδες που είτε δεν λειτουργούν σωστά είτε μας αποπροσανατολίζουν ως επισκέπτες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να απορρίπτουμε την ίδια την επιχείρηση και τα προϊόντα/υπηρεσίες της, αναζητώντας αλλού να καλύψουμε τις ανάγκες μας.
Παρακάτω σας δίνουμε μερικά χρήσιμα tips για το πώς να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας ή να στήσετε μία νέα από την αρχή σωστά.
1. Τοποθετήστε το λογότυπό σας ψηλά
Όταν ανοίγει μία ιστοσελίδα το πρώτο πράγμα που πρέπει να βλέπει ο επισκέπτης είναι το λογότυπο και το μότο (αν υπάρχει) της επιχείρησης, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι βρίσκεται στο σωστό σημείο. Αν η ιστοσελίδα θεωρείται η βιτρίνα μίας επιχείρησης στο διαδίκτυο, τότε ακολούθως το λογότυπο είναι η επιγραφή της και οφείλει (όπως σε ένα φυσικό κατάστημα) να βρίσκεται σε εμφανές σημείο.
2. Διατηρήστε την εταιρική σας ταυτότητα
Ως κομμάτι της εταιρικής ταυτότητας, μία ιστοσελίδα πρέπει να έρχεται σε απόλυτη αρμονία με τα επιμέρους στοιχεία της τόσο αισθητικά όσο και ουσιαστικά. Χρησιμοποιήστε τα χρώματα και το στυλ του εταιρικού σας λογότυπου σε διάφορα σημεία της ιστοσελίδας, αποφεύγοντας τις υπερβολές. Δώστε στο περιεχόμενο το ύφος που ταιριάζει στην επιχείρησή σας και μην παρασύρεστε από τυποποιημένες λύσεις. Μία επιχείρηση δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες που προσφέρει, αλλά και από το ανθρώπινο δυναμικό που την απαρτίζει.
3. Βοηθήστε τον επισκέπτη να βρει γρήγορα αυτό που ψάχνει
Ο χρόνος είναι χρήμα και στην περίπτωση του διαδικτύου, όλα μπορούν να γίνουν με ένα κλικ. Αυτή την αμεσότητα στην πρόσβαση πληροφοριών αναζητούμε όλοι όσοι σερφάρουμε στο διαδίκτυο. Οργανώστε το περιεχόμενό σας σε κατηγορίες/υποκατηγορίες και φροντίστε να βρίσκονται σε εμφανές σημείο. Αποφύγετε την επανάληψη πληροφοριών και υπερβολών (το αν είστε οι καλύτεροι στον κλάδο σας θα φανεί από το αποτέλεσμα). Δώστε τη δυνατότητα στον επισκέπτη να επικοινωνήσει μαζί σας με διάφορους τρόπους (τηλέφωνο, email, φόρμα, live chat κτλ.) και απαντήστε του άμεσα. Μην φορτώνετε την ιστοσελίδα σας με περιττά πράγματα, γιατί επιδρούν αρνητικά στην ψυχολογία του επισκέπτη.
4. Διασφαλίστε την ομαλή λειτουργία της ιστοσελίδας
Μία ιστοσελίδα που δεν λειτουργεί σωστά 24ώρες το 24ωρο δεν χρησιμεύει σε τίποτα. Απεναντίας, μπορεί να προκαλέσει και φθορά στην επιχείρησή σας. Όταν γίνεται λόγος για ομαλή λειτουργία μιας ιστοσελίδας αυτό συνεπάγεται με πολλά πράγματα: να είναι ενεργή συνεχώς, να εμφανίζεται χωρίς αλλοίωση του περιεχομένου σε οποιαδήποτε οθόνη (pc, tablet, smartphone κτλ.), να ανοίγει γρήγορα, τα κουμπιά και τα links να παραπέμπουν στο σωστό σημείο, σε περίπτωση πολυγλωσσίας να μεταφράζονται τόσο τα κείμενα όσο και οι εικόνες κα. Φροντίστε λοιπόν να εντοπίσετε τις ατέλειες της ιστοσελίδας σας και ζητήστε από τον κατασκευαστή να τις διορθώσει. Εάν σκέφτεστε την δημιουργία μίας νέας ιστοσελίδας, απευθυνθείτε σε έναν αξιόπιστο και έμπειρο συνεργάτη.
5. Προωθήστε την ιστοσελίδα σας αποτελεσματικά
Όλα ξεκινούν από μία καλαίσθητη και λειτουργική ιστοσελίδα, αλλά δεν σταματούν εκεί. Η σωστή προώθησή της στο διαδίκτυο είναι αυτή που θα επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να επιτευχθεί αυτό: καταχώριση σε επαγγελματικούς οδηγούς και online καταλόγους, σύνδεση με social media, backlinks, διαφημιστικά banners, συνεργασίες με άλλες ιστοσελίδες, newsletters, blogging κα.
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η κατασκευή ιστοσελίδων δεν είναι μία απλή διαδικασία καταχώρισης κειμένων και φωτογραφιών. Προϋποθέτει άριστες τεχνικές γνώσεις, καλή αισθητική, συνέπεια ακόμη και στις λεπτομέρειες, ανανέωση περιεχομένου, αναβάθμιση δυνατοτήτων, χρήση στρατηγικών marketing για σωστή προώθηση κα. Επειδή είναι σχεδόν απίθανο ένας άνθρωπος να συγκεντρώνει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, η επιλογή του ατόμου που θα φτιάξει τελικά την ιστοσελίδα σας πρέπει να γίνει με μεγάλη προσοχή.
Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν διάφορες έτοιμες πλατφόρμες (τύπου φτιάξτο μόνος σου), στον προσωπικό κύκλο του καθενός υπάρχει τουλάχιστον ένας ιδιώτης που από χόμπι ασχολείται με το αντικείμενο και στην αγορά θα βρείτε πολλές εταιρείες και επαγγελματίες web designers. Το ερώτημα είναι σε ποιόν θα εμπιστευτείτε την εικόνα της επιχείρησής σας;